Mitt i natten bloggning

Kan passa på att blogga lite... Elsa är förkyld och har lite feber, har haft så några dagar, vi andra har också varit lite småsnörvliga men inget alarmerande, Elsa är rätt glad ändå men blir lite kinkig när hon ska hosta. Hon har fått för sig att ett på natten är en ypperlig tid att vara vaken inatt, hon ligger glatt och sprattlar på fällen, tror dock att det är lite bajs på G, tror det var därför hon vaknade... eftersom det har börjat bli korvar av det hela istället för amningsbajset som är löst så har hennes mage fullt sjå att vänja sig vid att fixa korverierna så hon tar sig inte igenom dem sovandes ännu. Att babbla bajs är som sagt helt normalt när man är småbarnsförälder :D och intressant *skratt*

Skönt att jag fick sova en timme på eftermiddagen då Micke kom hem, då tar man på sig hörselskydden och lägger sig och slummrar, det var underbart! Med en busig tvååring och lillstumpan som nyss fyllt 4 månader  så kan det vara välbehövligt ibland, jag har dessutom månadsstorhandlat idag med Elsa när Joel var och busade på dagis, 10 påsar mat, en stor kattmatsäck och massa kttströ, det är ett helt gympass att få upp för alla våra trappor, mwen så skönt när det är gjort, då finns det mesta till matplaneringen hemma under hewla månaden samt att man bara behöver handla mjölk/grönsaker och frukt o.dyl

Jag tycker det är så skönt att se ut maträtter för nästan en hel månad (brukar lämna några dagar då man alltid brukar hamna hos någon på middag och så) men det är så skönt att ha handlat hem allt som går som inte måste vara tokfärskt som mjölk och att inte behöva ha ångest vd man ska hitta på för middag när man är trött och slut, bara att väljaa från listan.

Ska bli så härligt med en hemmahelg med ledig älskling och så kommer en av mina bästa vänner hit under helgen med :-D

Jag brukar inte försöka reta upp mig på andra så ofta men förundras över alla föräldrar som låter sina barn vara ute till elva/tolv tiden på kvällarna och flänga runt, de är väll uppskattningsvis i allt från 10-15 år, framförallt småknattarna som inte ens börjat högstadiet, det är ju vardagar och inte något lov, de ska ju upp i skolan, har väll läxor och borde sova ju. Man kan ju inte veta vad de har för hem att gå hem till. Jg hade en fullspäckad fritid förvisso med hästar/hästar/ hästar men man måste ju göra läxor och framförallt sova ordentligt för att orka med livet.

Nu har jag gnällt klart :-)

Joel trotsar på och är världens gulligaste förståndiga mellan varven som kan och förstår allt, det växlar väldigt :-D han har iaf humor vår lilla grabb och skrattar åt sig själv när han gör tokigt ibland ;-) Han hjälper till med Elsa med väldig inlevelse, vilket resulterar i att hon ibland skriker bara hon ser honom (han gör det mesta lite väl bryskt och hårdhänt) inte för att vara elak, det bara blir så... men ofta skrattar hon åt honom när hon ser honom (om han inte nyss varit väldigt hjälpsam) då blir han alltid så glad "Elsa skratta Joée" säger han då :-)

Jag älskar min otroligt fina familj så mycket :) fast det vet ni ju redan!

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Ibland får man klaga. Jag håller med dig. Barn ska sova på nätterna, inte vara ute och ränna.



Kram

2011-06-11 @ 16:40:45
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0