En skön natt och en lugn valborg!

Vi bestämde oss för att mköpa ersättning igår och testa så Elsa fick ett mål igår innan läggdags och verkade vääldigt förvånad när det kom mjölk ur nappen... men hon slurpade i sig allt och sov i 7 timmar i sträck i vaggan, så skönt med en nöjd bebbe! När hon vaknade så fick hon amma och var nöjd en väldigt kort stund fast jag tyckte hon ändå åt rätt bra... en timme efter amningen var hon hungrig igen... då fick hon en pava ersättning igen och vart helnöjd, jag kunde lägga henne att sova för en stund sedan, ändå fick hon ersättning för 2 timmar sedan... hon var så nöjd och sket fullständigt i att jag gick därifrån och hon behövde inte vaggas till sömn... jag är ingen förespråkare för ersättning före mjölk, det har varit en underbar tid när amningen funkat bra, så lättsamt och mysigt men att aldrig ha en nöjd bebbe är inte mysigt under en längre period så det känns väldigt skönt att hon får vara nöjd och att både hon och jag får sova ordentligt.

Joel våren 2011

Joel och Elsa 2011 i vagnen

Joel och vår snögubbe 2011

Elsa vår/ vinter 2011

Joel vintern 2011

Elsa med storebror Gabriel våren 2011

Joel i kylbox 2011

Lite bilder från Mobilen av varierad kvalitet men ändå fina minnen ;-)

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Klart att man vill ha en nöjd bebis! Förstår dig fullständigt.

2011-05-01 @ 10:52:53
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida

Hur mycket ersättning får hon åt gången? Jag tycker det är svårt att veta hur mycket man ska göra i ordning.

2011-05-12 @ 10:14:32
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack för tipset :)

2011-05-13 @ 16:05:42
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0