Vecka 39+0

Ja nu är man inne på vecka 40s början, är 39 fullgångna veckor idag :-) 6 dagar kvar till BF :-)

Var hos barnmorskan idag och lillskiten mådde utmärkt :-) Den hade sjunkit ner ännu mer i bäcknet sedan sist och var bara lite ruckbart, det var hon väldigt nöjd med! Magen hade sjunkit ytterligare, alla världen och hjärtljud var kanon. Nu längtar man i massor att få träffa vår lilla familjemedlem :-) Den vart lite irriterad på barnmorskan när hon var och klämde på magen och tröck fram en väldigt tydlig fossing :-) annars är det ju ganska trångt där inne nu så det blir inga häftiga rörelser stup i ett mest att den pressar mot bäckenbotten med huvudet och flyttar sig lite ibland åt något håll men sparkar och slag är det inte så mycket plats för :-)
Joel tycker det är spännande att vara hos BM, mamma sova säger han alltid och pekar på britsen, han vet att mamma ska ligga där ;-)
Sedan talar han om vänligt men bestämt när bm kommer tillbaka efter att ha kikat på mitt urinprov att hon ska sitta i sin kontorsstol och "datta" vid datorn :-D De är härliga de små liven!

Idag får vi iaf besök av en av mina bästa vänner och hennes lilla bebis, ska bli supermysigt :-) Kul för Joel att träffa en bebbe nu när vi pratar så mycket om bebbar ;-)

Det var så skönt att andas frisk luft när vi skulle till BM, jag går ju knappt ut nu och det är bara när jag måste på något, saknar det så mycket, känns som sådan otrolig lyx när man får vara ute och andas utomhusluft! Men snart så blir benen förhoppningsvis bättre så jag kan promenera och ha mig!!!!

Det är ju så fint med all vit snö ute!

Nä nu ska jag kanske vila mig lite innan det blir full rulle i huset ;-)

Ha en fin tisdag mina kära vänner ;-)


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh shit, det är ju jättelite tid kvar nu! Kan ju bli vilken dag som helst...=)



KRAMAR

2011-01-05 @ 08:32:29
Postat av: Frida Lidén

Ja nu är det nära, hoppas att pluttis kommer snart, vi har ju beställt den 8 då vi har bröllopsdag :-D

2011-01-05 @ 08:42:08
URL: http://fridaliden.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Åh vad jobbigt. Hoppas inte det sitter i ett år haha! Men som du säger. Hellre det än att vara vaken.Kram

2011-01-05 @ 14:57:23
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Har det kommit nån bebis än? :)

2011-01-06 @ 14:50:53
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Ja det är underbart! :D



hehe ja, det förstår ja. Du kan hälsa bebisen att jag säger att den ska komma på en snöfri dag ;) Men inte om det dröjer mega länge innan stormen lägger sig Skrattar

2011-01-07 @ 00:32:44
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 05:23:33
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0