Nytt år :-)

Ja nu är det nytt år, skönt att bebben väntade med att kika fram innan nyårsafton :-) Nu är det 9 dagar till BF så nog närmar det sig även om den kanske kikar fram senare än så.

Jag har haft en helt underbar jul med släkt och familj, att bror var upp med lillprinsen var så otroligt otroligt roligt!!! Hade helt klart en av de bästa julaftnar i vuxen ålder :-)barnen hade jätteroligt både på julafton och när de var på drakborgen :-) Joel blev väldigt glad att träffa tomten, han försökte ge tomten ett paket med :-D

På nyårsafton var vi bara hemma och åt god mat och efterrätt m.m och myste, känner att man inte orkar med så mycket nu mot slutet så nu får det bli lugna dagar för mig så gott det går för att ladda inför förlossningen :-) Nu börjar verkligen nyfikenheten komma om vem som bor i magen :)

Joel är så underbar, snacka om att de utvecklas till härliga små personligheter hela tiden :-D


Annars är det som vanligt med mig, längtar till att jag får rå om min kropp själv och ha en bebbe på utsidan istället, få börja röra sig igen :-)

Mina graviditetshormoner som ändå varit lugna både med Joel och denna graviditet har börjat spöka lite nu, jag bölar för konstiga saker nu mot slutet, inga stora hemska saker utan smågrejor som knappast är något att böla för, att bror skulle åka hem till Skåneigen (det är iof lite befogat) skratt, när jag tänker på att vi ska skaffa hus i framtiden... vi ska ju vänta tills mammaledigheter o sånt är över först men tanken på det gör mig rörd *skratt* ja, man är lite ostabil ;-) men det går ju över ;-)

Trött blir jag fruktansvärt fort nu, får lägga mig en halvtimme då och då. Känns som att förlossningen blir spännande, i min tanke har alla mina muskler försvunnit när jag varit sjukskriven och måstat ta det lungt så länge men jag vet att det inte är sant *skratt* men jag är inte van att måsta be om hjälp med kroppsliga saker stup i ett, kan själv *skratt* men det är nyttig träning att be om hjälp med... att inte nå hårdbrödet i skafferiet och inte kunna klättra på en stol osv då får man snällt be om hjälp :-D

Hoppas att mitt bäcken inte roterar under förlossningen, då får jag ju ingen styrsel i det och ont... vill ju slippa ryggbedövningar och sådant men tur jag kom på att det faktiskt kan bli så... för om det gör det så kanske jag måste ta något sådant... men det ger sig, har ju ingen aning om hur denna förlossning blir. Mitt bäcken jäklas, har inte hoppat ur på ett tag men i vissa situationer som toabesök och göra nr 2 så får jag hålla fast högerbenet för att det ska funka, annars gör det jätteont och far iväg... intressant värre för er, man blir ganska frispråkig när man är gravid och less ;-)

Nä nu kanske man ska vila lite medan Joel slumrar :-)
Snart iaf!



Ser iaf fram emot att få möta pyret där inne :-)

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Bara 9 dagar kvar? Herregud. Tyckte nyss det std 40 på räknaren. Vad fort det går. Längtar till du fått! :D



Har ni några namnförslag än? (kanske redan har frågat?)



Tack så mycket. :)

2011-01-01 @ 19:48:59
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Haha ja precis! Vi är så bortskämda med att hon sover bra och är snäll så man får väl inte klaga haha. Kram

2011-01-02 @ 22:15:47
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0