Godmorgon - utsövd

Nu kan bebben komma tycker jag, jag har fått två nätter då jag sovit riktigt skapligt, somnat om fort efter de nattliga toabesöken och sovit gott,  med dagen idag får jag min andra jättelugna dag eftersom Joel fortfarande är med mormor så jag har fått vila upp mig och är laddad i både kropp och huvud :-)

Börjar dock längta efter vår prins men han har det kanonroligt hos mormor så han saknar nog inte oss lika mycket, de åker snoracer och är ute och har det kanonkul på landet och han har så många bestyr att fixa med hos mormor minsann, mormor behöver mycket hjälp av Joel må ni tro ;-) han ska ju hjälpa med allt och hos mormor finns det så många spännande saker att hjälpa till med! Dessutom kommer ju världens bästa gammelmorfar dit och Anna med så han har fullt med människor att vara med som han tycker mycket om :-) Här hemma är det ju ovanligt tyst och tomt men samtidigt känns det att man verkligen behöver den vilan just nu och Joel behöver absolut få göra något annat och träffa andra människor!

Men nu kan den lilla få kika ut som sagt, inte för att den verkar ha några sådana planer precis men jag hoppas den är snabb i vändningarna och planerar ett utkik rätt snabbt! Otålig är jag, haha just nu är man nog inte den roligaste att umgås med för man tjatar mest om att man vill att den lilla ska kika ut :-D

Såg på play igår på familjen annorlunda och jag förstår verkligen pappan som "rymmde" från sjukhuset, han ville vara med på kalaset för ett av barnen, man kanske trodde att han skulle tycka det var skönt att slippa iaf ett kalas när man har 10 barn men jag förstår honom, är man van att ha 10 barn omkring sig så kan det säkert vara skönt att vara hemifrån en stund men det blir nog väldigt trist och tomt efter bara en stund utan en enda omkring sig. Jag tycker just den familjen på annorlunda är underbar, de var ju med förra säsongen med. jag skulle önska jag kunde ha storfamilj jag med men det får stanna i drömmarnas värld (och drömmar bör man ha även som inte uppfylls) då min kropp inte orkar med att ta fram fler än dessa 2 så det får räcka för mig i mammakarriären, måste ju ha kropp kvar att vara med mina barn med :-D

Tänk vad olika det är med olika saker, vi är skapta för olika saker påde fysiskt och psykiskt, rätt fränt ändå. jag tror dock att mitt psyke skulle klara av en stor familj med den organiserade röra som det innebär :-D

Sedan växer man nog in i det mesta vad det än vara må med tiden.

Jag ska ta denna dag till att försöka njuta av tystnad och lugn, litte avslappningsmusik eventuellt eller bara helt tyst som det oftast blir när jag är helt själv, inga gitarrer eller annan musik som smattrar i högtalarna och ingen busunge som har mycket för sig, för öronen kan det faktiskt vara skönt ibland, det är vad jag brukar få på morgonen innan jobbet annars på morgonpromenaden samt vid morgonfikat eftersom jag är uppe först när det gäller jobbtider :-) Men nu är det ju annat när man är hemma.

Fick alla samtal jag skulle fixa klara igår så det slipper jag idag iaf, så man kan pyssla på lite som man vill, allt i tvättkorgen är tvättad och hängt osv så det är så skönt!

Hoppas ni får en underbar dag idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0