Härliga Jul och underbara familjeliv :-) Min bror har fått en dotter :-)

Hej hopp!
Det är helt underbart nu med vitt på backen, när det var tösnö byggde jag och Micke en stor snögubbe, två snölyktor och en snöhäst medan Elsa låg och sov och tyvärr var Joel hos mormor... men har man barnasinnet i behåll går det inte att motstå att göra snöfigurer som vuxna heller :-)

Elsa töltar runt för  fullt nu och har fått de där extremt långa fingrarna som når överallt :-) Hon har börjat sjunga också och säger endel ord ibland :-)

Joel har börjat att utveckla sin empati vilket är spännande att se från att ha varit en bulldozer utan dess like *skratt* bulldozern är inte borta men det pendlar, han blir berörd över människor på tvn som är ledsna, glada osv och visar empatiska drag mot oss och Elsa även om det växlar fort med syskonkärleken ;-)

Elsa sover inte hela nätter men vaknar iaf oftast en gång mindre på natten som faktiskt gör underverk för sömnen för oss, man känner sig mycket mer utvilad när man behöver vakna en gång mindre på natten :-)

Vi har varit lite småkrassliga men börjar bli bättre iaf, det är jag som är mest krasslig nu tror jag.

Jag fick min förskottsjulklapp av mammsen, guld värt... var och klippte mig på Sagolik hos bästa Helen, är kanonnöjd! Känns precis som jag min frisyr, härligt att hitta hem *skratt*
Jag har en mjukare pagevariant... mamma provklippte en sådan på mig för några månader sedan för att se om jag ville ha det, dock utan någon nacke och så men för att känna på längden och jag trivdes kanon så detta blev ännu mer kanon! Micke klippte sig för ett tag sedan hos henne med och det vart superbra! Mammsen har vi också lurat dit efter jul ;-)

Det är helt underbart att bo i vårt hus som vi verkligen stormtrivs i!!! Så otroligt underbart att slippa lägenhetslivet!

Vi har köpt klart klapparna till barnen på nätet och de kom i tid med :-) Tror aldrig jag ska springa och julhandla i en butik, så skönt att slippa den stressen!

Vi har gjort julgröt idag som blev kanongod, Joel, Micke och jag har gjort marsipanfigurer också, så kul! Väldigt många figurer blev aldrig figurer, de försvann ner i Joels mage <3  Knäcken ska kokas ikväll så det bara är griljering av Julskinkan imorn och städning och sista julpysslet, sedan blir det myskväll imorgon :-) Känns skönt, ingen julstress har vi, bara julmys!

Jag har fått hem pilattes DVDn, nu är det bara mattan kvar att fixa... eftersom jag inte har möjlighet att träna hos skukgymnasten när jag börjar jobba då tiderna inte passar och rimligheten att gå på regelbundet gym och fara iväg efter heltidsjobb och 2 småbarn som man gärna vill se några timmar på kvällen innan de ska sova inte är stor så ska jag träna pilates några timmar hemma i veckan för det tränar det jag behöver + några hemövningar från sjukgymnasten för bäcknet... detta kan göras efter att barnen somnat utan restid till gym vilket innebär att jag även hinner ta det lungt en stund eller pyssla med något övrigt innan det är dags att sova. Många tror kanske inte att man har disiplin till hemträning men det har jag... förr innan jag fick Elsa gick jag ut klockan kvart över 4 på morgonen på en långprommis innan mitt jobb som började sex medan Micke och Joel snusade sött hemma... jag rasade i vikt då!

Promenaderna har jag kommit igång med, dock inte regelbundet varje dag men det kommer absolut... Efter Jul och nyår ska jag lägga upp en "förebold" och min vikt och förhoppningsvis kommer en efterbild längre fram när jag gått ner mer och förhoppningsvis många rasade kilon... egentligen är inte kilona viktiga men hälsan och livskvaliteten är jag ute efter... jag har längtat så länge efter att kunna springa, så till sommarn ska jag kunna börja jogga iaf.
Framförallt så mår mitt bäcken bra av att gå ner... när det jävlades som mest under graviditeten och i början efter förlossning kunde  jag ju inte röra mig, sedan är ju resan tillbaka en berg och dalbana för allt kan känns kanon med träning osv men om det hoppar ur läge är det bara att backa tillbaka och det tar ett tag innan man är på samma nivå igen med träning. Nu är jag riktigt bra i bäcknet, lite öm ibland men bältet har jag inte behövt på länge även om det finns här ifall det behövs, kanske i början när jag ska börja jobba kan det vara bra att ha när man  lyfter mycket och ska se vad man klarar osv.

Min bror Gustav som bor i Skåne och hans tjej har fått en liten flicka, Isobel, så söt, längtar tills de kommer upp så jag får träffa denna nya varelse! Hon skulle födas i Januari med planerat snitt men hon ville inte vänta så länge utan kikade ut redan detta år, samma år som Elsa är född ;-)

Isobel

Tänk att Elsa snart är ett år, hon är ju elva månader nu... och Joel blir 3 år i mars... tiden flyger fram men är rolig!!!!! Hade den varit tråkig hade det gått sakta.

Hoppas alla får en fin jul i år!

Jag är lyckligt lottat som har en underbar familj och släkt att fira med! God Jul mina kära som firar Julen på annat håll i världen :-)

Ta det lungt i trafiken allihopa och även med spriten... den gör illa både stora och små om den missbrukas i fel mängd! Låt alla barn få en fin juletid, vet att det inte är så för alla men det är en önskan till tomten från mig... jag vet att det är många barn som drömmer om en lugn jul utan fylla och bråk... det är inte julklapparna som är det viktigaste utan att vi är tillsammans och har trevligt!

KRAMAR











Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Elsa & lillebror i magen

Tänk att hon är 11 månader. Jag trodde hon var yngre :)



Jag tycker inte sprit hör hemma på julen. Jag hoppas många slipper fylla.



God jul!

2011-12-24 @ 09:52:43
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0