Dags för en uppdatering kanske :-)

Av någon anledning fick jag inte ut detta inlägg på bloggen igår, så vi testar om det funkar idag!

Nu var det verkligen längesedan :-) Jag har kanske inte behov av att skriva av mig jämt offentligt men eftersom jag tycker det är roligt att läsa andras bloggar känns det som att jag kan dela med mig lite iaf ibland i perioder, någon daglig bloggare är jag knappst.

Vi har ju flyttat till hus nu och det är såklart lite rörigt men det börjar bli hyffsat fint här iaf. Det är otroligt skönt att bo i hus och ha massor med utrymme och en tomt! Vi kände oss hemma direkt och tror vi verkligen hittat vårt hus, har inte känts det minsta konstigt och bo in sig tiden gick med rekordfart!

Nu börjar det bli dags att ta tag i sig själv vad det gäller rutiner, motion och kost... viktminskning och allmän hälsa för den har ju inte varit i fokus på ett tag... det är ju full rulle med småbarn och eftersom Elsa hade kolik när hon var liten så fanns inte orken för allt detta... att hon inte nu heller sover hela nätter gör att orken ofta tryter... jag längtar tills vi får sova hela nätter kan jag lova... en stor kontrast till Joel som sov hela nätter nästan på engång... Elsa fyller snart elva månader sötnosen ;-)
Det verkar iaf som att hon inte har ont i magen fysiskt efter mycket funderande... hon har troligen någon form av panik när hon vaknar som utlöser konstiga hickningar i magen om hon hinner jaga upp sig innan man hinner komma in... svårt att förklara men det kan ju hänga kvar sedan hon hade koliken, det lär väll ordna sig med tiden! Hoin är ju en kramig tös som vill vara nära och kramas mycket, Joel har varit väldigt självständig jämt han så de är helt olika.

Hur som haver så ska jag försöka få ihop ett vettigt levnadsmönster med bra rutiner nu när man kommit lite iordning efter flytten för nu vill jag gärna hitta igen mig själv i den här stora pösiga kroppen *skratt* och få lite livsenergi som jag alltid får av att röra mig!
Ska iaf försöka hålla igång här på bloggen med lite viktuppdateringar också så jag pressar mig själv lite ;-) kan alltid vara bra!

Det är ungefär en dryg månad tills jag börjar jobba igen... blandade känslor... men det går nog bra!

Hoppas ni har det fint mina kära vänner!

Maddis, kanske vi ska ses snart *skratt* Du/ni är så välkomna hit något när tid finnes!

Många kramar från Fridis


Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Elsa & lillebror i magen

Vad roligt med lite update. Det gillas :)

2011-12-13 @ 12:35:40
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja det börjar bli dags nu va? ;). Har ju hänt en hel del sedan sist...hihi... herregud har ju inte ens träffat din söta lilla dotter! och Joel har ju blivit jättestor! :-D. Jättekul att läsa bloggen, få lite update på vad som händer i erat liv. Låter som ni trivs bra i huset också, härligt!! KRAM

2012-01-01 @ 17:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0