Försäkringskassan o underbara ungar

Efter några timmars filurande häromdagen och fem och en halv timmes pusslande idag och 3 samtal till försäkringskassan varav ett där jag blev hänvisad till att göra en ansökan på datorn o sedan ringa tillbaks då personen i fråga inte kunde svara på något av det jag vill som inte hade med ansökan att göra, den som svarade när jag ringde tillbaka gjorde verkligen sitt bästa att få fram den informationen jag ville veta om mina och makens föräldradagar och satt och räknade manuellt i närmare en halvtimme (ansökan den förra sa att jag skulle skicka in krånglade till det ytterligare för henne) och lyckades räkna på ett barn jag inte är mor till osv, i slutändan tror jag det blev fel ändå... jag ville egentligen bara veta att jag räknat rätt... jag ringde en tredje gång då jag gjort mina ansökningar för ingen datainformation verkade stämma i formuläret... det gjorde det inte heller då jag räknat rätt och datan fel... nu återstår bara att se om det blir rätt i slutändan eller om jag står utan stålar i slutet av föräldraledigheten :-) Men den tredje jag pratade med verkade tycka allt såg ok ut... bara att vänta på att handläggningen ska bli klar och att allt är som det ska, kan ju ta tid... känns bra att intyga på heder och samvete när inte ens de på försäkringskassan klarar det jag ska räkna ut som lekman här hemma... tvivlar på att detta system skulle behöva vara så omständigt...

Elsa ålar mest, ktyper litegranna emellanåt... det märks att hon vill uppåt, jobbar sig än så länge upp på knä stående iaf... hon älskar att sitta och dansa, alla ljud som kan vara musik dansas till :-)

Joel är i en helt helt underbar ålder, vi har så roligt! Han är inne i en trotsperiod också men när han lyckas trotset åt sidan har han så underbar fantasi, juvligt underbart!

Det är verkligen livet att få vara mamma, lär inte finnas något roligare i hela världen!

Älskar mina ungar och min härliga make :-)


Har inte skrivit på ett tag men det har varit lite ruchigt, skriver nog mer om sådant framöver. Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0