Vecka 28

Idag går vi in i vecka 28, som vanligt känns det skönt för varje vecka som passerar, längtar efter att få tillbaka min kropp så att den kan tränas upp och rehabiliteras :-) Längtar såklart efter att få träffa vårt underverk där inne i magen med :-)

Mitt humör är på topp idag vilket är så underbart, det känns som att det är den riktiga Frida idag (förutom att jag inte kan ge mig ut i naturen då och njuta av en rask promenad), jag är väll sällan sur och grinig men i det tillstånd jag befinner mig i nu där det handlar mycket om att stå ut och finna sig i situationen att göra så lite som möjligt osv så är det lätt att man blir lite avtrubbad, man lever i någon form av medelläge där man står ut men inte är speciellt överlycklig men försöker hålla humör och mod uppe. Idag känns som en underbar dag och det är så härligt... sedan så är det ju inte alltförlångt kvar till bebben tittar fram, vi har ju Julafton att se fram emot innan det är dags :-D

Lilleman har varit hemma från dagis några dagar för han är inte riktigt piggelin men det är full rulle som vanligt och han har börjat babbla som sjutton, så många ord som ska härmas och testas, nu är det inte bara kroppen som det är full rulle på :-D Han har haft feber, varit snörvlig om vart annat.
Mamma min var hit igår och busade med honom eftersom Micke jobbade och jag inte kan ha hand om honom så bra själv just nu tyvärr. Han tjatar varenda dag om sin Na Na som betyder mormor, hon är världens bästa mormor, ställer alltid upp och älskar verkligen lilleman (inte svårt iof), de har mycket skoj hela tiden, många mormor och Joel upptåg blir det :-) Varje dag undrar Joel om inte Na Na och Vovva ska komma (Magic, hunden), nu kommer hon ju så ofta hon bara kan men det är lite svårt att komma på 2 röda alla gånger *skratt*.

Har äntligen fått något att fokusera på här hemma ett tag, har köpt hundfilmer med en av de hundtränare jag tycker är mkt vettig i sina tankegångar så jag har plöjt igenom några timmar framför tvn, tyvärr är de slut på filmerna nu men jag ska se allt igen så det verkligen sätter sig :-)

Vet ju att det är ett tag till vi ska skaffa hund, först ska bebben ut, jag bli bra i benen och vi ska ha hus osv men det är inte fel att sluka lite intressekunskap så länge. Har ju växt upp med hundar och alltid haft men har ju varit hundlös några år så man kan behöva friska upp minnet och sätta igång lite drömmar vilket är bra för välmåendet så man inte blir alltför rastlös och uttråkad :-)

Hoppas ni får en kanondag idag, det ska jag ha :-D

Kommentarer
Postat av: Frida - blivande mamma

Härligt att ha nått att göra. Jag stickar när jag får tråkigt haha :P

2010-10-19 @ 11:27:00
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida Lidén

Hihi ja kunde jag sticka skulle jag nog göra det jag med, tyvärr är det inte något jag haft förmånen att lära mig :-)

2010-10-22 @ 17:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0