Livet rullar på :-)

Livet rullar på och jag verkligen längtar till den lilla som växer i magen och stökar och bökar :-)

Känner att det kanske är lite migrän på G här tyvärr men jag hoppas att det bara är en felande misstanke(vilket det troligen inte är) men jag har ingen lust att ligga hela kvällen i sängen med solbrillor på och inte ens kunna kika på TV eller något, men den som lever får se :-D Jag som knappt haft vanlig huvudvärk innan denna graviditet... Migrän är inte roligt, det går knappast inte att beskriva om man inte haft det, jag trodde det var lite starkare huvudvärk som känsliga personer får ibland men den fördomen har jag lätt kastat iväg nu, för nu vet jag... hoppas innerligt att den ger sig efter graviditeten så det är något tillfälligt jag har som så mkt annat denna graviditet.
Ni får snällt stå ut med lite stånk och stön från min sida, jag är glad och positiv nästan jämt så det här är en liten gnällkanal för mig då jag försöker vara go och glad mot min familj och vänner trots alla saker denna mystiska graviditet ställer till med och sätter mig på prov... men jag vet att det kommer något positivt av det i slutänden :-)

Var till barnmorska för några dagar sedan och allt var bra med bebben och mig medicinskt, alla prover var bra och hjärtat tickade som det skulle och det är skönt!!! Bättre att jag har krämpor än att bebben inte mår bra!!!! Snart (om några dagar) är jag i samma vecka som mamma var när jag tittade ut... vecka 30... Mamma fick havandeskapsförgiftning så de var tvugna att plocka ut mig! Men jag överlevde och tacksam är jag för det!!! Hur gärna jag än vill att vi ska vara vid läget när vår lilla skatt tittar ut så hoppas jag innerligt att den inte behöver komma ut förtidigt... då står man hellre ut med krämpor än all oro som man får utstå om ett barn föds mycket förtidigt!

Har sett en fin begagnad syskonvagn... suck... varför ska saker dyka upp när man inte ska köpa... hade inte tänkt ha någon brådska och köpa ännu utan vänta lite... vi får se hur det blir.

Hoppas alla får en kanonfredag!


Kommentarer
Postat av: Frida - blivande mamma

oj stackare. Mina sammandragningar släpper relativt snabbt. Så det är ju skönt det.



Och i bloggar får man klaga och man behöver inte be om ursäkt för det ;)

2010-10-22 @ 18:46:40
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Tess

Usch! Migrän är inte kul ju! Det hade jag väldigt mycket av runt vecka 10-17 ungefär och inget hjälpte..nu är det lugnare. Peppar peppar... Men bättre du mår dåligt och bebis mår bättre..så har jag resonerat när jag vägrat ta mina hjärtmediciner. Nu är det inte så lång tid kvar tänker jag så då kan jag lika gärna stå ut tiden ut! :) Ha en trevlig fortsatt fredag du med! :)

2010-10-22 @ 19:59:18
URL: http://kakaombord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0