Snörvel och hes

Hej kära vänner!

Idag är jag ngt bättre men trött, snörvlig och hes på rösten.

Joel är dessto piggare han och visade oss vd han kommit på idag, ux flux utan förvarning hade han tagit sig upp på sitsen på köksstolen utan något att stå på till hjälp, lillgrabben kan han så nu blir det liv i luckan :-) Till min fasa... men snart finns väll balansen för att ta sig ner med *skratt* Det blir till att hissa upp alla otillåtna saker i taket snart :-D Fram till nu har köksbänkarna varit fredade platser. Däremot sover  vår lilla vän mycket nu så han är inte riktigt pigg ännu + att alla dagiserfarenheter gör honom trött såklart :-) Livet leker.

Vi har nyss slummrat en stund hela högen, skönt och välbehövligt!

Det blir till att kurera sig ordentligt även ikväll med pepparmintolja i ångande vatten, så skönt!

Livet är underbart, bara som det är, jag tänker ofta på det då jag får panik över hur hemsk denna materiella jakt är, själv önskar jag att vi kunde backa tillbaka lite och välja en annan väg där det gick snett, där vi gick in i slit och släng samhället. Jag vill ha saker av god kvalitet som är värda att laga, saker man kan köpa för att man behöver dem och tycker om dem för att sedan äga dem resten av livet, åtminstonde lång tid, de ska finnas ett värde i dem, inte slängas efter ett år för att de gått sönder och det är dyrare att laga än att köpa nytt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0