Mycket händer men inte här på bloggen

Livet rullar på fort som sjutton, då blir bloggen lidande ;-) Tur är väll att inte bloggen är hela ens liv men lite dåligt samvete har man ibland *skratt* inte alls ;-)

Jag har haft fullt upp med att börja jobba heltid igen efter det dryga året i lugnets härliga vrå här hemma, har varit helt slut första månaden, andra månaden känner man sig lite piggare men riktigt van är man inte ännu, har börjat jobba helg igen nu och det är lite jobbigare då vi är färre folk då men även mkt roligare då tiden går fort eftersom det är full rulle :-)

Jag önskar mer tid hemma med familjen, känns som man inte hinner ses men man vänjer sig nog snart, kontrasten från heltid hemma till heltid på jobbet är enorm psykiskt, i början ställde mammahormonerna till det då jag grät en skvätt då och då för att jag måste jobba men de är lite mer balanserade hormoner nu :-)

Vi har haft magsjuka här hemma, icke klarade sig men inte jag och Joel sedan blev jag förkyld efter det så det dras jag med nu men hellre det än magsjuka.

Joel fyllde 1 år i Torsdags, blev ju inget jättefirande precis eftersom vi var sjuka men en liten sång fick han av oss iaf.

Joel har fått dagisplats på Mariedal, så himla skönt! Vi skulle ju egentligen få tillfällig plats på specialöppnad avdelning fram till sommarn då det är så många barn och förlite platser på de permanenta avdelningarna, men så ringde hon och sa att en familj precis skulle flytta och att vi stod först på listan som sökt Mariedal och då slipper ju oel gå nagra månader på det tillfälliga och sedan byta till den permanenta platsen med nya fröknar osv, kanonhärligt! Plats på helgdagiset fick vi med så nu är det bara att jobba på!

Jag tror det blir jättebra för Joel att börja på dagis, han är så glad i folk så jag tror han kommer trivas, han älskar ju full rulle och där får han ju verkligen busa och rejsa med andra.

Bror min och hans son har varit hemma från Skåne och hälsat på en vecka, så roligt att träffa honom och Oscar, Oscar har blivit så stor och förståndig liten 2 1/2 åring.

Jag längtar tills jag blir lite piggare så jag snart kan påbörja stora vårstädningen av lägenheten, men det får vänta ett tag till!

Ibland längtar man efter större boyta men vi har ju bestämt oss att vänta för det fungerar ju som det är nu, men skönt kommer det bli den dag vi flyttar, allting har sin tid :-)

Jag har verkligen världens finaste familj, tycker verkligen om mitt liv!

Älskar er!

Jag tycker om min familj, min släkt, mina vänner och mitt jobb :-)

Sitter och lyssnar på sista perioden för Timrå - spännande!

Kommentarer
Postat av: Madde

Skoj med uppdatering! Kram

2010-03-08 @ 13:54:57
Postat av: frida lidén

Tack gumman :-) har som sagt varit liiiiite lat på senaste tiden :-)

2010-03-08 @ 19:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0