Ledig helg :-)

Guuuud så skööönt med en ledig helg, den kommer väldigt efterlängtat kan jag lova! Jag behöver verkligen få varva ner och bara vara i nuet en stund, det har varit väldigt många nya bitar och förberedelser inför nya saker, många saker på engång, roligt men ibland har man glömt bort att andas lite ;-)

Förkylningen jag drog på efter magsjukan var seglivad, tröttheten i kroppen levde kvar betydligt längre än själva förkylningen vilket gjorde att jag trodde att det hela var över och började motionera förtidigt och fick ont i benhinnorna i flera dagar och fick hålla mig väldigt lugn... nu mår jag fint igen dock och har börjat sakteliga att motionera igen utan att vara extremt ambitiös, lite svårt när man älskar promenader osv men jag får trappa upp sakta, därför har viktraset stått still några veckor men det får man väll leva med, snart får fläsket ge upp igen, just som det trodde det fått greppet om mig åter :-D

Joel och Micke blev sjuka i söndags av någon trevlig dagisförkylning och de är inte riktigt bra ännu men Joel börjar bli piggare även om det rosslar lite i rören men han är betydligt mindre snorig och slemmig nu. Inskolningen på dagis förra veckan gick galant och han verkligen älskar dagis, det fanns inte mycket till övers för gamla trista föräldrar när man kan busa med massor av stora 2 åringar på dagis :-D På måndag ska vi på dygnetruntdagiset och hälsa på där han får vara ibland när vi jobbar helger och ingen kär släkting har möjlighet att lägga vantarna på honom :-)

Han är verkligen en härlig prick vår älskade Joel, en glad kille som vet vad han vill, man behöver sällan fundera över vad han tycker om eller inte om man säger så :-D

Just nu är han överallt, precis som man ska när man är ett år, otroligt kvick, inte ens dagisfröknarna hänger med på alla små upptåg ;-)

Det är härligt att han är orädd och levnadsglad även om man kan få en extra bula ibland såklart.

Det ska bli otroligt skönt att få varva ner i helgen och samla energi! Jag har inte vant mig vid att ha så lite fritid så jag tror alltid jag ska hinna så mycket och blir stressad när jag inte gör det, men börjar ändå inse att så är fallet, om någon månad till kanske jag fått in rutinerna med heltidsjobb igen :-D

Jag skickar en hälsning till alla kära vänner som kanske tror jag glömt bort dem, det har jag ej, tänker ofta på er men hinner inte riktigt med och hälsa på, höra av mig så ofta just nu, thats life. Men riktiga vänner finns där alltid oavsett situation och vet att man bryr sig även om man inte alltid är fysisk. Kram till er alla!

Njut av livet kära vänner´, det tänker jag göra, njut av det enkla och vardagliga, det är sann kärlek och det sanna livet, det där lilla extra ibland är en extra krydda men inte det man bör leva för, då lever man väldigt sällan, men valet är såklart upp till varje egen individ :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0