Inte klarade jag mig...

... nu har även jag åkt på den första dagisförkylningen i vår lilla familj, med kalleankaröst, härligt riv i halsen, riktig hosta som nästan får inälvorna att titta fram och lite extra slem som efterrätt, det är härliga tider det.
Jag tjurade på igår och jobbade vilket resulterade i en yr kärring mot slutet av dagen, var sämre i morse men tjurade mig till jobbet men vid 11 tiden fick jag snällt ge upp och bege mig hemåt för att vila mig vilket nog var väldigt klokt, borde kanske gjorts tidigare men man tjurar ju på tills det blir tvärstopp, det borde ju gå, eller hur?!?!

Jag mår inte kanon men humorn är i behåll och humöret och det är huvudsaken :-)

Mickes förkylning börjar sakteliga ge med sig och Joel är nästan helt bra och har varit på dagis i 2 dagar nu och busar på :-) Igår var vi på dygnetrunt dagiset och hälsade på där han får vara om vi jobbar när vanliga dagiset är stängt, det gick kanon även om joel var lite tröttare än vanligt efter en heldag på det vanliga dagiset innan så han var stillsammare än vanligt :-)

Nu börjar jag längta efter vår härliga vår med solsken, jag älskar snövintrar men nu när det närmar sig våren så längtar man till det, Våren är min absolut bästa årstid, så underbar och full av liv!

Kissarna njuter av det mildare vädret och de solglimtar som tittar in ibland på balkongen men de brukar bo på balkongen när vårvärmen kommer, det är tävling om vem som får bästa platsen - i katträdet.

Just nu fäller de som sjuttomn precis som varje år, värsta tiden så man får snält jaga dammråttor, synd att inte allt hår de tappar bildar dammråttor, de är väldigt lättstädade :-) Värre är allt damm som ligger utspritt på diverse spännande ställen men det är kärt besvär :-)

Jag längtar fortfarande efter att få göra den stora vårstädningen men hitills har det mest varit magsjuka och förkylningar osv som satt stopp för detta, den riktiga vårvärmen är inte här ännu så det är nog ändå lika bra att vänta.

Plantera om blommorna ska också göras någon dag, de har blivit satta på prov under dessa sjukstugeveckor och inte fått vatten en gång, men de lever mina kämpar (de andra är döda och utrotade för längesedan) :-D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0