Bröllopsdag m.m

Igår firade vi ettårig bröllopsdag här hemma, vi såg män som hatar kvinnor *skratt* och myste :-) För ett år sedan var jag stor och vi hade inte ens träffat vår lilla Joel, det känns ofattbart nu, han har ju funnits jämt :-D

Vi ska fortsätta att vara rädda om vårt förhållande, varandra och oss själva! Kärlek är livets mening men också livets lärande och konst!

Justt nu håller jag på att förbereda mig för jobbet, ska laga till lite lunchlådor och sådant samt imorgon dagen innan det bär iväg till jobbet ska jag upp halv sju iaf, när jag börjar jobba igen blir det ju uppstigning vid 4 snåret för att hinna med morgonens promenad, men den gör gott för själen, kroppen och humöret.

I samma veva är det dags att strypa åt igen med gotta efter julens kanske inte helslappa men iaf halvslappa inställning till viktnedgång, jag har motionerat som vanligt och ätit hyffsat men inte perfekt så nedgång är nog att ta i, har gåt upp 2 kilo men det känns inte mkt faktiskt, trodde det var betydligt mer kan jag lova!

Träning 2 dar i veckan på gymmet ska också påbörjas efter juluppehållet... nu får ju timrågymmet på badet bli min träningsarena då jag ju blev utskriven från sjukgymnastiksgymmet före jul, känns härligt för då har jag också tillgång till den underbara bubbelpolen efteråt.

Jag ska göra broccolisoppa till matlåda iaf och någon mer soppa.

Lördagslyxmiddagen kommer att bestå av stuvade makkisar och prinskorv  med grönsaker ;-)

Joel och jag ska nog ta oss en prommis i finvädret bara han vaknar :-)

Ska försöka städa lite till idag, dammsög igår och lämna ett fint hem åt älsklingen på måndag så han får njuta av sin första dag som hemmaman med lilleman.

Det ska bli så roligt att vara med en av mina bästa vänner och bästa arbetskamrat oftare iaf nu när jag börjar jobba, att det är ömsesidigt är bara roligare :-D

Kommer förmodligen bli yr på alla människor efter ett drygt år i hemmets lugna vrå och framförallt alla nya ansikten som lär dyka upp, det är ju ganska stor omsättning på en stor arbetsplats.

Sätter in lite minnes och egokort ;-) Blir så mycket Joel här så det är bäst att jämna ut lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0