Livet är mysigt :-)

Ja, humöret pendlar ganska mycket nu! Det gör även livsgnistan... just nu känns livet bara fint trots allt jobbigt... jag önskar att det vore dags för förlossning NU! Men livet känns mysigt iaf, frustrationen av att vänta och att inte kunna göra det man vill, att känna sig som en elefant  som sover dåligt osv, med det krånglande benet osv är inte kul men det går... men det kommer att vara en stor befrielse när bebben finns utanför magen och vi kan njuta av vår familj, när min kropp återhämtat sig och jag kan röra mig ordentligt igen, vara ute och ha det härligt!

Joel har haft feber men har varit feberfri några dagar, han kom hem till oss igår kväll, han har varit hos mormor några dagar och haft jätteroligt, det har även varit skönt för oss då jag varit så slutkörd och haft mycket sammandragningar, jag har kunnat slappna av och då har förverkarna minskat lite iaf, vi passade även på jag och min stora älskling att gå på Cornelis på bio, mysigt att göra något tillsammans bara vi, orken är ju inte enorm mot slutet och pga den händelserika graviditeten så har man varit mycket i sin egen lilla värld för att klara av och orka att finnas till så det var oerhört värdefullt. Joel har fått stimulans och haft roligt med Mommo och vovva med flera som vrit och hälsat på hos henne så han har mycket att prata om nu :-D.

Hoppas på en sista sjukskrivning av läkaren idag fram till bebben kommer sedan hoppas jag det är slut på bökande med sjukintyg för min del på länge!!!

Vi hade mammas hund här  ett dygn och gud vad man saknar att ha hund, kan ju inte gå några långpromenader nu precis, Micke får sköta sådant men jag längtar tills jag kan röra på fläsket igen... men bara att ha en hund i huset gör allt så trivsamt och mysigt! Det blir nog framöver för oss men först bebbe och mysa av att vara föräldraledig så småningom hus och hund. Får mysa med andras så länge.

Idag är det 40 dagar kvar till beräknat datum, när den lilla änn tänker komma så närmar det sig iaf!

Pratade med en av mina bästa vänner igår på telefon, alltid så roligt, då får man verkligen energi ;-) Tack för att du ringde och lyste upp min kväll lite extra Anna ;-)

Kommentarer
Postat av: Frida - blivande mamma

Tack tack. Jo allt funkar kanon! :)

Kram

2010-12-01 @ 22:13:00
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0