Underbara Järkvissle torpet

I helgen har vi varit i Järkvissle där min mormor och morfar har ett torp, det är den härligaste platsen på jorden, jag har varit där mycket som barn. Den platsen har något alldeles speciellt, där finns harmoni och lugn, enkelhet och glädje. Energierna där är så bra för kropp och själ, jag önskar det inte var så långt dit (för långt för att åka till jobbet varje dag), där skulle jag vilja leva, man skulle ha ett jobb hemifrån via datorn eller något annat så man kunde jobba hemifrån :-) När man är där så lever man fullt ut och i nuet! Det gillar jag! En av de härligaste dagarna på hela sommaren! Min morfar var där samt min mor och min systers kusin med make och Micke, jag och Joel och hundarna såklart! Joel hade väldigt spännande med alla människor och blev särskilt förtjust i mormors kusins make, han har en helt annan dialekt än vi, Joel var alldeles tagen *skratt* , Vi åt god mat och skrattade mycket, frågan är vad det var för fågel vi såg i luften, det är frågan, de äldre herrarna var oense om det :-)
. Morfar åkte med bekantingarna till bussen på söndagen då de skulle vidare på sin resa, då var vi andra 4 kvar ett tag till. Joel badade i poolen med Joels mormor och myste på filten. Micke körde lite lantlig kroppsträning och klippte gräset medan jag plockade svarta vinbär, jag älskar att plocka bär o.dyl från buskar, det är det mest rofyllda man kan göra.

Fylld med ro kom man hem igår, jag hade hellre bott där flera dagar till men mer än en natt vill man ju inte lämna kissarna hemma, de behöver också kärlek våra små älsklingar!

Nu kan man känna en liiiten kant på joels första tand men den syns inte ännu :-)

Idag ska jag röja lite hemma, blir en tur till tippen framöver!



Lite bilder från det lilla torpet :-)


Kommentarer
Postat av: Ewy

Jo jag förstår vad du menar=) Villket ställe, finns mycket goda energier där=) Hela huset leer ett såndärt godmodigt leende. Som bara lyckliga och kloka människor gör=)

Kram

2009-08-11 @ 20:52:05
Postat av: Jossan

Åh så mysigt ställe :) Förstår att ni inte längtade hem ;) Kramar!

2009-08-11 @ 23:06:12
URL: http://mammatillteus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0