Trivsam dag men lite seg är jag

Idag är jag lite seg, har kanske lite förkylning i kroppen för den känns seg och såsig men känner mig inte förkyld i övrigt, det där mellanläget då man inte vet om det an tingen snart går tillbaka eller om det bryter ut i en helvetesförkylning ;-D

Jag har varit på gymmet hos sjukgymnasten idag med Joel på släptåg, han uppskattade de andra människorna som var där och tränade och gjorde många underliga saker, han såg smått avundsjuk ut på en av de som tränade som hade rullstol, Joel vill också ha så stora och blanka däck på sin vagn :-) Sedan fanns det en helväggsspegel som Joel pratade och skrattade flitigt med, en extremt snygg kompis hittade han :-) För mig gick det också bra, bäcknet sitter där det ska, jag känner mig som en helt normalbyggd människa nu med några kilos övervikt *Skratt* men den minskar mer och mer, härligt! Det är roligt att träna och nu har jag inte ont längre sedan bäcknet bestämde sig för att sluta rotera bakåt.

Annars vart det en liten prommis till domus och lidl och här hemma har vi städat, betalat räkningar och rensat och fixat med lite pappersarbete, det är värre än fysiskt jobb för man blir alldeles slut i tankeverksamheten, men fint och bra vart det nu när det är gjort, sådant man drar sig för och då blir det ju så mycket jobigare när man samlat mycket papper på hög som ska in i diverse pärmar, man får helt enkelt skylla sig själv! Lathet är människans dygd... men den straffar sig! Man lär sig dock mer och mer att göra saker på engång, det är ju så himla skönt men ibland så faller man för den tillfälliga latheten.

Lillen är fortfarande lite trött, svårt att veta om det är förkylningen i kroppen som är kvar eller om det är de rackarns tänderna eller en kombination. 

Joel tycker om sin lekhage iaf, den var bra att ha när räkningarna skulle betalas. Han är ju van att leka i spjälsängen efter morgonmaten och oftast somnar han  om av sig själv efter lite jympa i den så Lekhagen är nog ännu roligare, väldigt bra om man är ensam och måste duscjha eller dylikt när man inte kan ha koll eftersom sötisen är överallt. Det går ju bra när man är med men måste man göra saker när man inte kan ha koll är det ju en bra grej så han inte råkar ut för något precis då.


Bilden visar vår lilla propeller i sängen, ingen ovanlig syn *skratt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0