Ikea är stenkul

Hej hopp!

I förgår var lilleman lite snörvlig, igår var det lite bättre så vi var med Joels mormor på Babyproffsen där Joel fick lite kläder samt en  lekhage, tack snälla mormor ;-) Jag köpte en bitring åt honom som man kan lägga i kylen, den gillar han :-)

Vi var på Ikea efter det och Joel tyckte det var jättespännande, han sov en kvart/halvtimme på hela dagen tills vi kom hem, då somnade han vid sextiden på kvällen, första gången sedan han vaknade på morgonen :-) Allt var så spännande så han hade inte tid att sova, det fanns ju så mycket roligt att titta på men roligast var ju barnavdelningen, där finns ju så mycket roliga färger och saker med snälla ögon, han fick en kissekatt av mormor som han skrattade så fort han såg, en med snälla fina broderade ögon, de flesta gossedjur han har är sådana med knappögon som jag inte vill låta honom ha själv ännu så nu har han en söt kissekatt och mysa med förutom sin snuttekanin.Han fick även tallrik och pipmugg, snart är det ju dgs för riktig mat :-)

Själv inhandlade jag diverse säkerhetsdetaljer som dörrstoppar och skåplås o.dyl för lillemannen är överallt nu och ju mer han får upp farten ju mindre hinner man med :-) Taskiga morsor som bara förstör :-) men jag ska spara något skåp där jag kan ha plastbunkar eller liknande som han kan greja med och får öppna :-) Vi åt Ikeas Ekologiska pasta  med ekologisk tomatsås, det var supergott!

Vi åkte förbi MIN mormor en sväng och hälsade på i hennes nya lägenhet, den var mkt finare än den förra och betydligt större! Det var så roligt att träffa henne och Joel spexade på mattan med diverse konster så vi fick oss ett gott skratt allihopa ;-D

Han även med att röja lite hemma på kvällen men sedan var jag trött då jag sov väldigt dåligt igår natt då både lillemannen och Micke var lite krasslig och jag liite tjock i huvudet så det blev inte mer än max 2 timmars sömn, inatt däremot har jag sovit som en stock och Joel med. Micke började jobba igår så nu är det lite mer tomt här hemma på dagarna, känns lite ovant.

LÄngtar tills jag kan hälsa på Angelicas lilla nyfödda flicka, är sååå nyfiken men eftersom Joel är lite snuvig så får det vänta ett tag till.

Bilden längst ner är på Joel när han fyller 5 månader, men det är snart en månad sedan, snart är han ju ett halvår, tiden går fort men är underbar!

Joel med nappflaska 5 månaderJoel på 5 månaders dagen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0